Rozešla jste se s partnerem? Nastupujete opět do práce po mateřské dovolené? Vaše dítě nastupuje do nové školky? Přestěhovala jste se po rozchodu do jiného města? Je toho hodně...
Příběh z mé praxe, kde i publikace přispěla ke změně klientky Marty. Byla po mateřské dovolené, rozešla se s manželem, přestěhovala se do jiného města a začínala po několika letech ve svém předešlém zaměstnání.
Marta si nevěřila, byla velmi nervózní a téměř bez energie. Po úvodním rozhovoru mi začala říkat o svých začínajících problémech s novým nadřízeným... Zkrátka "hodně změn" najednou.
Začaly jsme pracovat na dvou tématech – komunikace a na zvyšování sebevědomí...kromě koučování jsem jí doporučila knihu „Čtyři dohody“, jejímž autorem je Miguel Ruiz (česky vyšla v nakladatelství PRAGMA) ať si přečte do našeho dalšího setkání. Byla jsem mile překvapena při dalším setkání s Martou. Po setkání ji běželo hodně otázek. Pár inspirací mám pro Vás i já ve formě Projektu 365 otázek. Stáhněte si je a můžete začít přemýšlet navíc získáte i další tipy:) Začít můžete kdykoliv.
První dohoda, jež podporuje komunikaci otevřenou a především pozitivní, říká „Nehřešte slovem“. Mluvte tedy jako osobnost a vyhněte se pomlouvání jiných. Začněte u sebe – mějte se rádi a oceňujte se, což bylo ideální pro mou klientku. Uvědomit si, že někdy slovo působí velmi pozitivně a někdy naopak, takže se vyvarujme nevhodných slovních reakcí ať už směrem k ostatním lidem, či našim blízkým, hlavně dětem. Nemůžeme vědět, jak zapůsobí na jiné.
Druhá z dohod říká „Neberte si nic osobně“ a vysvětluje, že to, co nám jiní říkají, je spíše odrazem jejich myšlení a s námi to tolik souviset nemusí. Občas se nám stává, že některé věci, které nám kamarádi, klienti, nadřízený či kolegové řeknou, si bereme velmi osobně a pak se jimi zbytečně trápíme a myslíme na ně. To byla druhá užitečná dohoda pro ní směrem k nadřízenému...
Třetí dohoda je „Nevytvářejte si žádné domněnky“ –tato dohoda nás vede k tomu, že je lepší zeptat se partnera či kolegy přímo a věci si ujasnit než konstruovat různé scénáře, které ani nemusí být pravdivé. Tím, že se zeptáme, se vyhneme zbytečnému trápení a ušetříme si i čas strávený přemýšlením, co měl ten druhý asi na mysli. Třeba pro efektivitu komunikace s nadřízeným či kolegyněmi.
Čtvrtá dohoda zní „Dělejte vše tak, jak nejlépe dovedete“ – ta mi připomíná situace, kdy např. něco prezentujete, zpracováváte nějaký projekt a snažíte se ho připravit a realizovat, jak nejlépe dovedete. I přesto se stane, že to nedopadne podle vašich představ, a vy pak přemýšlíte o tom, že jste to nezvládli, nebo si vyčítáte, že jste neudělali to či ono. Takže si spíše řekněte: „V daný moment jsem to udělal nejlépe, jak jsem mohl a uměl".
Někdy se i zdravotně necítíme nejlépe, a proto náš výkon nedopadne podle našeho přání. Věnujte pozornost tomu, jak příště pro přípravu projektů či prezentací využít nové poznatky, které po této negativní zkušenosti už máte. Přínos pro Martu? Učit se a zdokonalovat, netrápit se minulostí, tu totiž nezměníme. Čím je prospěšné se zabývat je naše přítomnost a budoucnost a hlavně poučit se.
Hledáte pro sebe tipy pro nastartování změny? Odebírejte můj Youtube kanál Jak nastartovat změnu.
Závěrem:
Publikaci bych doporučila všem. Spoustu věcí pochopíte a naladí Vás pozitivně. Úspěch měla i u mé klientky. Přišla usměvavá s novým sestřihem vlasů, byla daleko uvolněnější než na prvním setkání. Začala s novou energií dávat svůj osobní a pracovní život do pořádku.
Moje doporučení:
Pokud jste jí nečetli, přečtěte si ji a pokud ano, co Vám přinesla do Vašeho života? Napište mi. Myslím, že je ideální pro ty, co mají potíže s asertivní komunikaci nebo neustále přemýšlejí, o tom, kdo jim co řekl...
Přeji slunečný den
Zdenka
Podcasty: Zdenčin pokec
Tréninky: http://www.edux.cz
E-book: Kaizen - chci změnu
Youtube: Jak nastartovat změnu?
Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji.
Příběh z mé praxe, kde i publikace přispěla ke změně klientky Marty. Byla po mateřské dovolené, rozešla se s manželem, přestěhovala se do jiného města a začínala po několika letech ve svém předešlém zaměstnání.
Marta si nevěřila, byla velmi nervózní a téměř bez energie. Po úvodním rozhovoru mi začala říkat o svých začínajících problémech s novým nadřízeným... Zkrátka "hodně změn" najednou.
Začaly jsme pracovat na dvou tématech – komunikace a na zvyšování sebevědomí...kromě koučování jsem jí doporučila knihu „Čtyři dohody“, jejímž autorem je Miguel Ruiz (česky vyšla v nakladatelství PRAGMA) ať si přečte do našeho dalšího setkání. Byla jsem mile překvapena při dalším setkání s Martou. Po setkání ji běželo hodně otázek. Pár inspirací mám pro Vás i já ve formě Projektu 365 otázek. Stáhněte si je a můžete začít přemýšlet navíc získáte i další tipy:) Začít můžete kdykoliv.
Pojďme se podívat na jednotlivé dohody než Vám odpovím.
První dohoda, jež podporuje komunikaci otevřenou a především pozitivní, říká „Nehřešte slovem“. Mluvte tedy jako osobnost a vyhněte se pomlouvání jiných. Začněte u sebe – mějte se rádi a oceňujte se, což bylo ideální pro mou klientku. Uvědomit si, že někdy slovo působí velmi pozitivně a někdy naopak, takže se vyvarujme nevhodných slovních reakcí ať už směrem k ostatním lidem, či našim blízkým, hlavně dětem. Nemůžeme vědět, jak zapůsobí na jiné.
Druhá z dohod říká „Neberte si nic osobně“ a vysvětluje, že to, co nám jiní říkají, je spíše odrazem jejich myšlení a s námi to tolik souviset nemusí. Občas se nám stává, že některé věci, které nám kamarádi, klienti, nadřízený či kolegové řeknou, si bereme velmi osobně a pak se jimi zbytečně trápíme a myslíme na ně. To byla druhá užitečná dohoda pro ní směrem k nadřízenému...
Třetí dohoda je „Nevytvářejte si žádné domněnky“ –tato dohoda nás vede k tomu, že je lepší zeptat se partnera či kolegy přímo a věci si ujasnit než konstruovat různé scénáře, které ani nemusí být pravdivé. Tím, že se zeptáme, se vyhneme zbytečnému trápení a ušetříme si i čas strávený přemýšlením, co měl ten druhý asi na mysli. Třeba pro efektivitu komunikace s nadřízeným či kolegyněmi.
Čtvrtá dohoda zní „Dělejte vše tak, jak nejlépe dovedete“ – ta mi připomíná situace, kdy např. něco prezentujete, zpracováváte nějaký projekt a snažíte se ho připravit a realizovat, jak nejlépe dovedete. I přesto se stane, že to nedopadne podle vašich představ, a vy pak přemýšlíte o tom, že jste to nezvládli, nebo si vyčítáte, že jste neudělali to či ono. Takže si spíše řekněte: „V daný moment jsem to udělal nejlépe, jak jsem mohl a uměl".
Někdy se i zdravotně necítíme nejlépe, a proto náš výkon nedopadne podle našeho přání. Věnujte pozornost tomu, jak příště pro přípravu projektů či prezentací využít nové poznatky, které po této negativní zkušenosti už máte. Přínos pro Martu? Učit se a zdokonalovat, netrápit se minulostí, tu totiž nezměníme. Čím je prospěšné se zabývat je naše přítomnost a budoucnost a hlavně poučit se.
Hledáte pro sebe tipy pro nastartování změny? Odebírejte můj Youtube kanál Jak nastartovat změnu.
Závěrem:
Publikaci bych doporučila všem. Spoustu věcí pochopíte a naladí Vás pozitivně. Úspěch měla i u mé klientky. Přišla usměvavá s novým sestřihem vlasů, byla daleko uvolněnější než na prvním setkání. Začala s novou energií dávat svůj osobní a pracovní život do pořádku.
Moje doporučení:
Pokud jste jí nečetli, přečtěte si ji a pokud ano, co Vám přinesla do Vašeho života? Napište mi. Myslím, že je ideální pro ty, co mají potíže s asertivní komunikaci nebo neustále přemýšlejí, o tom, kdo jim co řekl...
Přeji slunečný den
Zdenka
Podcasty: Zdenčin pokec
Tréninky: http://www.edux.cz
E-book: Kaizen - chci změnu
Youtube: Jak nastartovat změnu?
Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji.
Žádné komentáře:
Okomentovat