Přemýšlíte, jak při
telefonickém hovoru co nejlépe zformulovat svá slova či jak je používat tak,
abyste klienta zaujali a působili na něj pozitivně?
Zajímáte se opravdu o klienta, nebo jenom voláte podle seznamů jmen a o osobách, jež se za nimi skrývají, nevíte téměř nic?
Poznáte, s jakým typem klienta mluvíte a jaké informace jsou pro něj důležité, aby se rozhodl pro Váš produkt?
Důležitou roli při telefonickém hovoru hraje jak Vaše osobnost jakožto prodejce, tak také osobnost Vašeho zákazníka. Všímáte si, s jakým typem si nejlépe rozumíte? Proč tomu tak je?
Uvědomujete si v průběhu hovoru, jak se vyjadřuje osoba, se kterou mluvíte? Chce si spíše více povídat, někdy dokonce až příliš? Nebo se většinou ptá na produkt a chce se dozvědět více o jeho vlastnostech nebo chce od vás slyšet reference a Vy sám/sama ho vlastně ani moc nezajímáte? Cílem takového klienta je dozvědět se co nejvíce, aby se mohl co nejlépe rozhodnout.
Možná jste natrefili na klienta, který je přátelský, vzdělaný a cílevědomý a o tom, zda je pro něj produkt vhodný, chce rozhodnout sám, bez Vašich rad. Měli jste na telefonu klienta, kterému šlo spíše o něj samotného, dokonce byl arogantní či křičel? Všimli jste si, že ho Váš produkt či služba zajímají jenom v případě, kdy podpoří jeho image nebo prestiž jeho společnosti, a právě proto se pro něj rozhodne? Takový typ klienta chce odpověď na otázku „Co mi to přinese?“.
Závěrem:
Zamyslete se - s jakým typem zákazníků nejčastěji komunikujte? Se kterými je komunikace nejúspěšnější a se kterými Vám to jde ztěžka? Kolik času mluvíte Vy a kolik Váš klient? Který z klientů Vás nejvíce stresuje? Jak zvládat stres, pokud mám více podobných klientů na telefonu? Jde vůbec nějak vyzrát na problémové typy klientů?
Moje doporučení:
Zkuste navštívit trénink zaměřený na typologii lidí nebo telefonickou komunikaci. Naučte se cíleně pracovat i s typologií lidí i Vaší vlastní a věřím, že se Vaše úspěšnost v obchodní oblasti zlepší. Hlavně poznejte sami sebe a své možnosti!
Přeji hodně úspěchů,
Zdenka
Twitter: zdenka_t
Kurzy: www.edux.cz
Ebook: Kaizen- chci změnu
Koučink: www.kouc-koucink.cz
PS: Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji.
Zajímáte se opravdu o klienta, nebo jenom voláte podle seznamů jmen a o osobách, jež se za nimi skrývají, nevíte téměř nic?
Poznáte, s jakým typem klienta mluvíte a jaké informace jsou pro něj důležité, aby se rozhodl pro Váš produkt?
Důležitou roli při telefonickém hovoru hraje jak Vaše osobnost jakožto prodejce, tak také osobnost Vašeho zákazníka. Všímáte si, s jakým typem si nejlépe rozumíte? Proč tomu tak je?
Uvědomujete si v průběhu hovoru, jak se vyjadřuje osoba, se kterou mluvíte? Chce si spíše více povídat, někdy dokonce až příliš? Nebo se většinou ptá na produkt a chce se dozvědět více o jeho vlastnostech nebo chce od vás slyšet reference a Vy sám/sama ho vlastně ani moc nezajímáte? Cílem takového klienta je dozvědět se co nejvíce, aby se mohl co nejlépe rozhodnout.
Možná jste natrefili na klienta, který je přátelský, vzdělaný a cílevědomý a o tom, zda je pro něj produkt vhodný, chce rozhodnout sám, bez Vašich rad. Měli jste na telefonu klienta, kterému šlo spíše o něj samotného, dokonce byl arogantní či křičel? Všimli jste si, že ho Váš produkt či služba zajímají jenom v případě, kdy podpoří jeho image nebo prestiž jeho společnosti, a právě proto se pro něj rozhodne? Takový typ klienta chce odpověď na otázku „Co mi to přinese?“.
Závěrem:
Zamyslete se - s jakým typem zákazníků nejčastěji komunikujte? Se kterými je komunikace nejúspěšnější a se kterými Vám to jde ztěžka? Kolik času mluvíte Vy a kolik Váš klient? Který z klientů Vás nejvíce stresuje? Jak zvládat stres, pokud mám více podobných klientů na telefonu? Jde vůbec nějak vyzrát na problémové typy klientů?
Moje doporučení:
Zkuste navštívit trénink zaměřený na typologii lidí nebo telefonickou komunikaci. Naučte se cíleně pracovat i s typologií lidí i Vaší vlastní a věřím, že se Vaše úspěšnost v obchodní oblasti zlepší. Hlavně poznejte sami sebe a své možnosti!
Přeji hodně úspěchů,
Zdenka
Twitter: zdenka_t
Kurzy: www.edux.cz
Ebook: Kaizen- chci změnu
Koučink: www.kouc-koucink.cz
PS: Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji.
Žádné komentáře:
Okomentovat