pátek 19. října 2012

Jak se s koníčku, stala výdělečná činnost

Máte práci, která Vás baví? Nebo je tu něco, co jste vždy chtěli dělat, a přesto to stále neděláte? Co Vám v tom brání? Obava z příjmu? Strach, zda se to povede?
Cesta k prospěšné změně

Podělím se o zkušenost, která je typickým příkladem, jak se sběratelská činnost stala najednou
činností výdělečnou. Pokud máte nějaký koníček, cokoliv, čemu se stále a pravidelně věnujete, popřemýšlejte o tom trošku jinak.

V mém příběhu se z lásky jednoho muže (říkejme mu Petr) ke sběratelství stala díky jeho vytrvalosti a preciznosti výdělečná činnost. Postupné si rozšiřoval znalosti z oboru díky svému zájmu, pravidelným návštěvám specializovaných setkání, veletrhů atd.

Uběhl rok, dva, a najednou zjistil, že jeho web věnovaný jeho koníčku je tak dobře zpracovaný, že se postupně začali ozývat jak odborníci z dané oblasti, tak i další začátečníci, dále školy a další instituce, které informace z webu chtěly používat a oceňovaly důkladnost jejich zpracování. Najednou se z běžného sběratele stal odborník na danou oblast. Ozvala se i vědecká instituce, která chtěla stránky archivovat. To bylo skvělé ocenění…


V momentě, kde se začaly pracovní podmínky v jeho stávajícím zaměstnání zhoršovat,
začal Petr hledat variantu, na co se zaměřit a co dělat dál… Až najednou pohled na stránky a z nich plynoucí finance ukázaly směr jeho další specializace.

Je to dobrý příklad toho, že pokud Vás něco baví, může se to přehoupnout do výdělečné činnosti a v momentu krize Vás i zachránit,
i když tento proces může trvat delší dobu. A nemusí se jednat jen o Vaši sběratelskou vášeň…

Závěrem:
Pokud se budete něčemu věnovat s vytrvalostí a zápalem, máte velkou šanci, že nakonec najdete směr i způsob, jak si tím vydělat nebo alespoň přivydělat.


Moje doporučení:
Zamyslete, co Vás baví – šlo by to nějak změnit ve výdělečnou činnost? Možná najdete někoho, kdo by Vám za Vaši dovednost či kreativitu rád zaplatil. Zaměřte se na něco, co rádi děláte a čemu se věnujete pravidelně. Možná Vám Váš další vývoj v této oblasti ukáže ten správný směr.

Pokud máte podobný příklad ve svém okolí nebo máte něco, co Vás baví, a zvažujete, jak to začít proměňovat ve výdělečnou činnost, napište mi nebo můžeme začít společně hledat inspiraci. Můžeme společnými silami přijít na to, co by mohlo být tím Vaším výdělečným koníčkem nebo si přečtěte tuto publikaci od Grady.

Hezký den,

Zdenka


Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte tak i ostatním – děkuji.

3 komentáře:

  1. Ahoj Zdeňko,
    vždycky mě bavilo pozorovat lidi kolem sebe a časem jsem zjistila, že je málo lidí, kteří jsou opravdu šťastní. Přitom bys stačila malá změna vnitřního postoje, aby vnímali svět mnohem pozitivněji. To je věc, která mě baví. Pozorovat lidi a v duchu si říkám, co bych jim asi poradila, aby se cítili lépe. Myslíš, že by to mohl být můj směr do budoucna pro výdělečnou činnost (např. poradenství)?
    Moc se mi líbí Tvoje články.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Heleno,

    děkuji za reakci na moje články., mám z toho radost. Pokud jde o to tvoje např. poradenství, tak si myslím, že pokud to tak cítíš, tak si o tom přemýšlej...jak a kdy začít, kdo by byl klientem, jaká oblast poradenství...hodně energie a nápadů, Zdenka

    OdpovědětVymazat
  3. Mně by se taky líbilo, kdyby byl můj koníček hodně výdělečný a mohla bych si s ním vydělávat peníze. Už mě nebaví chodit do práce :-D . Baví mě hrát hry přes internet a beru to spíš jako vyplnění volného času, než jako způsob, jak si vydělávat peníze :-) .

    OdpovědětVymazat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...