úterý 6. ledna 2015

Co rok 2014 dal (a vzal)

Mám ráda Betty MacDonaldovou, tak jsem si s dovolením vypůjčila a parafrázovala název jedné její krásné knížky.

Chci změnu - blog osobního rozvoje
Skončil rok 2014. Konec roku mě vždycky svádí k bilancování. A tak tedy dumám a dumám, co jsem zvládla, co nového jsem se naučila, koho jsem potkala, zda některé mé kroky znamenají vychýlení z původního směru či zda se má cesta jen klikatí, ale původní směr zůstal zachován.

Většina z nás rekapituluje. Nezkusíte to také? Položte sami sobě pár otázek.
  • Jaká nejvýraznější změna proběhla ve vašem životě v uplynulém roce?
  • Co jste se naučili nového?
  • Jakého svého rozhodnuti zpětně litujete?
  • Jaké třeba i nepříjemné zkušenosti jste získali a jak jste se z nich poučili? S odstupem času můžete zjistit, že i to negativní je vlastně pozitivní. 
  • Kráčíte už po nové cestě? Pokud ano, jaký je to pocit? Jak se vám daří učit se za chodu, zvládat a řešit problémy a odstraňovat „vady na kráse“?
  • Jaký je pocit vnitřní radosti, když překonáte vlastní strach, nechuť a obavy?
Možná jste už změnu zažili a již jste se rozhodli a vykročili, možná změnu teprve chystáte a možná stále přešlapujete a říkáte si, odkud vzít odvahu a udělat to, co vám neustále vrtá v hlavě.  Přichází další rok příležitostí, nových šancí či atraktivních výzev.

Z čeho jsem měla v právě uplynulém roce radost já?

Potkala jsem spoustu nových lidi, kteří mě nadchli pro nový směr ve stravování. Říkám mu přírodní. Naučila jsem se dávat větší pozornost tomu, co kdy a jak jím, objevuji různé druhy bylinek, oříšků, zeleniny a ovoce. Poznávám a testuji přírodní kosmetiku a každé ráno spěchám k zrcadlu zjistit, o kolik dní jsem přes noc omládla :-)

Objevila jsem topinambur, což je plodina, o které se toho moc neví. Možná si řeknete: no to je toho, taková divná brambora. Ano, brambora, jenže setsakramentsky dobrá a zdravá!

Dále rakytník a kustovnici čínskou, zvanou též góji, což jsou dva zázraky, díky kterým budete mládnout též. A zobání kustovnice večer vám rozhodně nevytvoří žádné faldíky. Což se třeba o chipsech říct nedá.

Ochutnala jsem avokádo. Nejdříve se mi zdálo takové...no nevábné. Ale časem jsme se skamarádili a dnes jsem jím nadšená. A těch dobrot, co se z něj dá udělat!

Loňský rok byl výborný i, co se kreativity týče. Prostě takový kreativní... :-)  Pořádala jsem kurzy zaměřené právě na tvořivost a mám radost, že je využívá čím dál více obchodníků, interních trenérů a koučů. Kreativitu považuji za jednu z nejdůležitějších oblastí, které je potřeba pěstovat a rozvíjet. Pomáhá nám řešit problémy, konflikty, hledat netradiční řešení, když jsme v pasti rozhodovaní či začínáme trpět profesní slepotou.

Poznala jsem Zuzku Taucovou, jejíž karty využívám při koučovaní a společné jsme udělaly rozhovor o kreativitě – jak jinak :-) Potkala jsem i Juditu Klimentovou, která je snílkem v oblasti výroby přírodní kosmetiky a spustila web Kosmetika hrou. A tak si i díky jí hraji.

Jsem nadšená Andreou Baráthovou a jejím nadšením pro změny v přístupech ve školství, zajímají ji hlavně kroužky pro děti. Také velmi miluje ruční práce.  Má kamarádka Vlasta Ulbrichová je pro mě velmi inspirativním člověkem v oblasti vzdělávání. Za inspiraci a podporu děkuji Věrce Kepkové a též Marušce Kolínové. Upozornila mě na knihu, která se propojila s mým novým směrem, jímž se teď vydávám. 

Seznámila jsem se s Karlou Zímovou – skvělou účetní, která je velmi kreativní a má nadání pro psaní, což ji poskytuje skvělou konkurenční výhodu a já věřím, že ji teď v novém roce využije. Obdivuji Petru Kubálkovou, které má spoustu téměř nezdolné energie pro zajímavé projekty pro ženy. Všechny zmíněné dámy jsou velmi kreativní. Překvapivě :-) No řekněte – copak můžu potkávat jiné lidi, když se zabývám kreativitou? :-)

Chci změnu - blog osobního rozvoje
Co bylo typické pro uplynulý rok?

  • Návrat k přátelství, které se na nějakou dobu přerušilo.
  • Vystupování ze zóny pohodlí, a to ve velké míře. Což bývá nepohodlné... :-)
  • Učení se novým věcem ze světa e-shopů (fungování, komunikace atd.).
  • Zjištění, že někdy je prokrastinace dobrá a užitečná. Aspoň si můžete přispat a kreativně snít
  • Připomenutí si, že je někdy dobré nic neočekávat, protože ty nejméně očekávané a pozitivní věci přicházejí z úplně jiné strany, než bychom si mysleli.
  • Posílení sebedůvěry. Tím, že si člověk vyzkouší něco nového, může mít radost sám ze sebe,  radost z překonání sebe sama, když zvládá překážky a obavy. Byl to rok učení se a občas i vzteku. Nejtěžší je boj člověka se sebou samým. Ale ten pocit, když se zadaří!
  • Začala jsem psát e-book na téma "Kaizen- chci změnu" a dokončila nedávno 4/2015

Co dodat závěrem?
Uvědomění si toho, co se za rok stalo a odkud kam jsme se posunuli, je určitě prospěšné. Stáváme se tak zkušenějšími a moudřejšími, i když chybujeme. Ale to je přirozené. Jak řekl Samuel Beckett: „Zkusili jste to? A selhali jste? Nevadí. Zkoušejte dál. A selhávejte zas. Selhávejte lépe.“

Co ten váš rok?
Všechno nej do nového roku a ať se Vám daří lépe a lépe!


Přeji Vám krásný den,
 
Zdenka

Twitter:
zdenka_t
Užitečný článek? Podělte se o něj se svými známými na Twitteru, Facebooku a jinde. Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...