čtvrtek 4. října 2018

Proč kreslit na tabletu? Tipy na programy


Kreslení je moje srdcová záležitost už nějaký ten pátek. Vedu workshopy sketchnotingu a učím digitální kreslení - Procreate.. Na začátku tohoto dobrodružství stál klasický kreslící blok a tužka… teď se neobejdu bez tabletu. Používám speciální Apple tužku a obrázky tvořím na tabletu pomocí speciálních kreslících programů.

Kreslení na tabletu/iPadu má své kouzlo 
Když se řekne kreslit, každému se vybaví minimálně tužka, popřípadě i jiné kreslící potřeby. Jen málokdo si dá kreslení do spojitosti s tabletem. Já ale ano. 


Od chvíle, kdy jsem obyčejnou tužku vyměnila za Apple tužku, jsem kreslení na tabletu úplně propadla. Můžete s ní kreslit nepřetržitě téměř 4 hodiny a velmi rychle ji zase nabijete. Začalo to v létě...

Celé tři dny jsem ho nedala z ruky. Zkoušela jsem všechny funkce kreslících programů, tvořila jsem různé obrázky a pak je zase mazala, jak jsem s nimi nebyla spokojená.  

Co ke kreslení na tabletu potřebujete? 



Tablet (např. iPad), Apple tužku a kreslící programy. Doporučuji SketchBook - Autodesk (zdarma - můj oblíbený), Sketches Pro (za poplatek 149 Kč), Tayasui SketchesPicsArt či Paper by FiftyThree, Adobe Fresco, Adobe Draw nebo Vectornator (pro pokročilejší grafiku/křivky). Dále se podívejte na Astropad pro grafiky (má zkušební lhůtu). Pro nadšence psaní existuje více programů, pokud zadáte Calligraphy HD. Vyjmenované programy jsou zdarma. Zkuste se podívat, která verze je i případně na stolní PC. Nejlepší zkušenost mám s Procreate.

Proč (ne)kreslit na tabletu?

Možná si říkáte, že žádný tablet nenahradí blok a tužku. Jako jeho nevýhody můžete vnímat nutnost jeho dobíjení, potřebu stáhnout si určité programy a pořídit si další příslušenství (Apple nebo jinou tužka). 

Papír je papír, ale někdy to nejde...Nevýhodou může být i bolest očí z koukání na obrazovku tabletu i riziko jeho rozbití - když vám spadne blok, nic se nestane. 

Kreslení na tabletu však já vnímám jako podstatné zrychlení vaší práce. Tvorbu kvalitních obrázků, které můžete ukládat v několika formátech JPG, TIF, GIF, PDF, PNG či PSD. Dokonce můžete tvořit i animované obrázky v různých formátech.


Výhodou je i to, že s sebou nemusíte mít celou řadu kreslících potřeb. Máte tablet, který vlastně běžně používáte pro práci. Určitě v něm máte stáhnutou celou řadu aplikací, které vám práci usnadňují (Evernote, Trello…), tak proč ne kreslící programy?

Kde může být háček? 

Kreslící programy v tabletu/iPad vám umožní pracovat rychleji a efektivněji. Zvlášť pokud už jste v kreslení/ve sketchnotingu zběhlí, uvidíte tu změnu. Najednou budete tvořit více obrázků, budete je rychleji měnit a různě kombinovat, naskytne se vám více možností. 


V čem tedy můžete být háček? 

Třeba nemáte tolik času studovat nové kreslící programy. 
Programy bývají v anglické verzi, tudíž jim nerozumíte. 
Kreslení vám nemusí jít tak, jak byste si přáli… a hledáte další tip
•  Chcete rychleji začít a hned tvořit Hledáte způsoby, jak být efektivnější (videa, animace, funkce)

....s tím vším vám mohu pomoct. Dělám i on-line
individuální výuku i konzultace. Klidně mi napište nebo máte zkušenost s jiným programem?

Vložte svůj tip do komentáře. Vy tak ušetříte spoustu času i energie, kterou můžete vložit někde jinde. 

Co nejčastěji tvořím já?
  • vizuální poznámky či grafické zápisy,
  • vedu webináře i na sketchnoting,
  • workbooky a pracovní listy,
  • tvořím ilustrace pro weby, blogy či brožurky,
  • návrhy na trička
  • razítkovací štětce pro prezentace,
  • kreslená videa.
Jak tvoříte vy? Další článek o digitálním programu Procreatu. Pokud máte chuť se naučit základy, tak pořádám webináře nebo individuální konzultace pro děti i dospělé.

Mějte se krásně,

Zdenka

Instagram: Zdenkakresli
Kreslící skupina Fb: Zizitom
Tréninky: www.edux.cz 


Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...