pondělí 15. září 2014

Čas jako životní priorita

Jak nakladáte se svým časem? Ráda bych se podělila o jeden příběh. Byla jsem na prázdninách a náhodně po asi dvaceti letech jsem se potkala s kamarádkou. Z chvilky, kdy mě chtěla odvézt k tetě, se stalo fascinující a dobrodružné povídání. 

Andrea pracuje jako obchodní zástupce a prodává hračky. Neustále je v pohybu, jednou cestuje po Čechách, jindy po Slovensku či Polsku, jindy zase pobývá v Užhorodu. 


Když jsem poslouchala její zážitky, jak se obchoduje právě v tomto městě, nechápala jsem, že se do takového dobrodružství vůbec pouští. Připadalo mi to jako na Divokém západě. Andrea žije sama a vychovala syna, který studuje na VŠ a mezitím si vydělává na studium.

Naše vyprávění z hlediska struktury byl naprostý chaos, zajímalo mě téměř všechno a nebyl čas se dozvědět detaily jednotlivých životních událostí. 

Co si z toho všeho odnáším pro sebe?

Jednoduše ji obdivuji - má skvělý nadhled a přístup k životu. Neustále někde lítá, baví se, sportuje. Žije život naplno, a přitom je vážně nemocná. Podle diagnózy lékařů neměla už žít. Téměř šest let...

Žije a připadala mi šťastná. Bojuje úsměvem, přehlíží hlouposti a bagatelizuje. Každodenní problémy, kterým my věnujeme pozornost, nevnímá a neřeší. Využívá to, co má, a těší se z toho. 

V obchodní oblasti je velmi úspěšná. Klidně prezentuje pro 400 lidí a končí s úspěchem. Má originální nápady, kdy fotí momentky z obchodních cest, které pak používá vtipně v prezentacích. Klienti jí píšou a sami nabízejí pomoc v jiných oblastech. Dokonce ji občas berou i na dovolenou či léčebné pobyty. Obdivuhodný vztah klienta a obchodníka, hodně nadstandardní.

Když jsme se rozešly, měla jsem plnou hlavu povídání a příběhů, které mi v rychlosti vyprávěla. Jedno jsem věděla zcela jistě - že i pro mě to bylo… Ani přesně nevím, jak to nazvat, ale uvědomila jsem si, že bylo štěstí potkat ji.

Bylo to setkání, ze kterého budu těžit ještě dlouho, a když budu řešit nějaké problémy, zeptám se sama sebe, zda ten čas, co jim věnuji, je adekvátní.
 
„Čas je život. Nedá se vrátit ani nahradit. Marnit čas znamená marnit život. Ovládat svůj čas však znamená ovládat svůj život a plně ho využívat.“, Alan Lakein

Závěrem: 
Pro mě je Andrea úspěšná, i když pro Vás neznámá. Žije svůj život, a to aktivně. Dělá práci, která ji baví, a ví, že skvěle vychovala syna i přes životní překážky a komplikace. Hlavně se zase vracíme k tomu, co ženy dokážou a kolik úsilí a vnitřní síly a odhodlání v sobě mají. Tak proč se podceňujeme?

Moje doporučení:
O štěstí nejsou romány. Štěstí se nevypravuje, štěstí se žije. Štěstí je nenápadné jako dobrý vzduch nebo zdraví.“, Marie Pujmanová.

Jak využíváte a nakládáte se svým životním časem? Napište mi a podělte se o své změny.

Mějte se prima

Zdenka
Koučink:
www.kouc-koucink.cz
Chci změnu - ebook: www.kaizen-chci-zmenu.cz

Podcasty: Zdenčin pokec - podcast úspěšných
Chcete, abych dále psala? Dejte mi to vědět:) Jako kytka potřebuje vodu ke svému životu, já potřebuji reakce:) Sdílejte článek a doporučte jej ostatním přátelům. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...