pondělí 31. března 2014

Chyby, kterými sabotujete svojí kariéru


Dostala jsem knihu „Hodný holky nikdy nedostanou přidáno - 101 chyb, kterými ženy sabotují svou kariéru“ jako dárek. Když jsem si přečetla název, položila jsem si otázku, co mi tím dárce chce naznačit? Že jsem hodná nebo že jsou tady ještě nějaké rezervy, jak sama sobě bráním v dalším rozvoji?

Den předtím jsem se vrátila ze setkání, na kterém jsme diskutovaly o tom, co nám ženám brání v úspěchu a v prosazování se a co nás trápí, a také o nejobvyklejších „chybách“, které děláme. Nasloucháním různým příběhů jsem pochopila, že pro mě a mou práci bude tato kniha velmi užitečná.

Co je tím nejčastějším tématem, který se objevuje i v knize? Využití vlastního potenciálu, nedostatečný respekt druhých. I přesto, že mám ve svém okolí dámy, které jsou nesmírně schopné a pracovité, bohužel u nich často dochází k bagatelizování vlastní práce navenek vůči zadavateli či nadřízenému ve stylu „vždyť to nic nebylo“. Některé dámy se předčasně zbytečně vzdávají svých nápadů, čekají na to, až si jich všimnou, netěží ze vztahu s ostatními, upřednostňují potřeby ostatních před svými a zapomínají samy na sebe atd.

Knihu jsem přečetla hned. Začala jsem u sebe. Co zaujalo mě? Připomněla jsem si „Ignorovat quid pro quo“, což znamená „něco za něco“. I když o tom nemluvíme, v každém vztahu dochází k jakési směně. Já umím tohle a ty zase tohle. Jak a v čem si můžeme být prospěšné? Sbíráme pomyslné žetony za malé rady či laskavosti, a když žetony budeme chtít uplatnit, můžeme. Čím více žetonů, tím lépe. Budete je mít do rezervy na vhodnější dobu.

I když to teď vypadá manipulativně, v praxi to už realizujeme. Ať už je to formou prosby, aby si s vámi kolegyně vyměnila směnu, protože jdete s dítětem k lékařce, nebo jste kdysi dávno někomu s něčím pomohla. Teď po několika letech zjišťujete, že ten člověk pracuje ve firmě, se kterou byste ráda spolupracovala. Sbírejte své žetony a využívejte je velice uvážlivě. Pokud jste něco pro někoho ráda udělala a stálo Vás to nějakou námahu, klidně to řekněte.


Závěrem: 

Jak tedy začít? Číslo 101 ve spojení s počtem chyb není moc optimistické. Na začátku je vstupní test, který vám pomůže odhalit Vaše silné a slabé stránky. Do těch slabších se hned můžete pustit. Najdete konkrétní název kapitoly a ta zahrnuje určitý počet chyb spadající do dané kategorie. Výborný je i formát knihy – do kabelky. Máte rádi recenze knížek? Přihlašte se k odběru Youtube kanálu Zdenčin pokec.

Moje doporučení: 

Pokud alespoň 10 % z této knihy „implementujete“ do svého života, rozhodně uvidíte změny a úspěchy, ke kterým se díky tomu dopracujete. Staňte se asertivnějšími, odvážnějšími, úspěšnějšími a převezměte kariéru do svých rukou.  

Přeji Vám hezký den,

Zdenka

Koučink: www.kouc-koucink.cz
Podcast: Zdenčin pokec - podcast úspěšných
Workshopy: Kurzy a tréninky pro veřejnost


Pokud se Vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním přátelům nebo se přihlaste k odběru článků. Děkuji.

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...