úterý 8. dubna 2014

Jak opět v sobě probudit energii?

Slýchávám různé příběhy, některé jsou velmi podobné, některé probíhají jinak, ale co je spojuje, je výrok „zapomněla jsem na sebe“. Jak se to projevuje? Eva mi řekla: „Jsem smutná, zničená a naprosto unavená. Štve mě nadřízená i mí kolegové, rozešla jsem se s partnerem a opravdu už nemám na nic náladu.“

Chci změnu aneb cesta k prospěšné změně
Katka: „Pracovala jsem jako divá pro klienty, řešila jejich problémy, vydělávala jsem peníze a žila v šíleném kolotoči.“ K podnikání měla ještě rodinu. Najednou mi říká: „Uvědomila jsem si, že sedím u počítače a mám na sobě pyžamo, jsem neupravená s culíkem. Když jdu na nákup a potkají mě kamarádky, říkají mi, že nějak divně vypadám. Pak mi to došlo. Zapomněla jsem sama na sebe.“

Co bylo pro obě dámy, Evu a Katku, společné? Věnovaly svůj čas svému okolí, dětem, manželovi, partnerovi, kolegyním, klientům… Ale co ony samy??? Hodně času a energie věnovaly druhým. Možná to ode nich ani reálně nechtěli... Při reakcích kamarádek a lidí z okolí jim to naštěstí došlo. Dost a stačilo. Uvědomily si, že svoji pozornost zaměřují na všechny kolem sebe kromě sebe sama a byly téměř na pokraji vyčerpání.

Tak jak dál? 


Obě, Eva a Katka, začaly situaci řešit a začaly pracovat na sobě. Reakce, když si to uvědomily, byly různé. U jedné se projevila lítost: „Jak je vůbec možné, že všechno toto neignoruji, a sebe vynechat? Jak vůbec dojde k tomu, že všichni mají prioritu? Jak je možné zapomenout na to, co dělám ráda, co mě těší a co mi dává energii, pro veškeré své aktivity? Co ty stresy, které zažívám v práci?“

U Katky se projevil spíše vztek a zlost na sebe sama. Ukončila stávající pracovní poměr a nechala si čas na přemýšlení a rozhodnutí ohledně kariéry. Chtěla si uvědomit, co chce, co je důležité a kudy se vydat dál. Najít si svůj cíl. Sestavila si řebříček životních hodnot a kladla si různé otázky. 


Tipy, jak se měnit a pracovat na získání opětovné energie najdete na Youtube kanálu - Jak nastartovat změnu.


Závěrem: 
Představy, motivaci, sny a směr, kam se vydat, už našly. Otázkou je, jak zvládnout změnu a jak dlouho bude trvat, než dojdou do vytouženého cíle. 

Obě už teď vědí, že jsou na nové cestě, i když s obavami. Poučily se a ví, že  nový směr je lepší než ten původní, a hledají cesty, jak si splnit sen a přitom myslet na sebe a své potřeby.

Moje doporučení: 

Pokud zažíváte nějakou podobnou situaci, zkuste si doma udělat cvičení, kde na jednu stranu papíru napíšete, co Vám dodává energii, radost, vnitřní klid, a na druhou stranu, co Vám energii bere a co Vás rozčiluje. Podívejte se na obě oblasti z pohledu, na kolik to všechno opravdu mohu já sama ovlivnit. 

Třeba kreslení či čmárání mi dodává energii:)




Pokud nemám na něco vliv, budu se věnovat tomu, kde mohu něco udělat. Čeho je více? Zdrojů energie nebo toho, co mi ji naopak ubírá? Nakolik své vlastní zdroje opravdu využívám, když jsou pro mě tak důležité? Na co jsem zapomněla? Klidně mi napište do komentářů, na co zapomínáte v každodenním kolotoči.

Přeji Vám hezký den,

Zdenka

Ebook: Kaizen- chci změnu
Koučování:
 
www.kouc-koucink.cz

Pokud se Vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním přátelům nebo se přihlaste k odběru článků. Děkuji.

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...