pondělí 3. listopadu 2014

Jak rozvinout svůj osobní osobní potenciál?

Začnu citátem "Nejlepší cesta jak mít dobrý nápad, je mít hodně nápadů", Linus Pauling. Kreativita a tvořivost nám pomáhá rozvíjet samých sebe. Je příležitost, jak se pobavit, odpočinout si a zvýšit svůj potenciál - proto ji mám ráda. 

Potkala jsem Zuzku Taucovou tvoří obrázky a karty, které se mi moc líbily.

Chci změnu - blog osobního rozvojeZuzka je maluje horkým voskem v různých formách, např. jako motivační energetické kartičky (z jedné strany citát, z druhé obrázek) nebo pouze obrázky bez textů.

Domluvily jsme se na vyzkoušení karet při výuce a koučování a tak jsem vyrazila do Centra sociálních služeb Praha 2, klubu Aktivního stáří s tím, že karty hned v praxi otestujeme. Čekalo na mě dvacet účastnic, z čehož jsem měla radost. 

Dámám jsem zadala důležitý úkol stáváte se dnes členkami mého tvořivého a testovacího týmu. Budeme společně vymýšlet a hledat využití těchto karet.

První typ karet – abstraktní/enkaustické obrázky bez textů jsem rozložila na stůl a vyzvala dámy, aby si vybraly tu kartu, která se jim líbí. Pak jsem si s každou povídala o tom, co se jim na kartě líbí, co je na ní oslovilo, a pokud by kartu různým způsobem otáčely, jak se bude měnit jejich obrázek. Pak jsme s ostatními doplňovaly, co nás ještě jiného napadlo.

A reakce na koučovací karty?
Někdy jsme se společně v myšlenkách přenesly do vesmíru a kochaly se jeho krásou, vylezly na obrovský ledovec s okouzlující krajinou a nádherným tichem a klidem, někdy jsme se vydaly do tajemné jeskyně se spoustou krápníků a objevovaly taje podmořského světa. 


Hledaly jsme různé mořské živočichy a čekaly na příjemné dobrodružství. Rozběhly jsme se ve své fantazii do rozkvetlé krajiny plné barev, kopců, motýlů, nad kterými svítilo sluníčko, a hledaly duhu. Objevovaly nové kombinace barev, o kterých jsme si myslely, že nejdou kombinovat. 

Nebo naopak nacházely oblíbené kombinace barev a jejich různých odstínů. Dokonce jsme vylezly i na Materhorn… Musíte uznat, že to byl výkon! Zafungovala i realita, viděly jsme i praktické obrázky jako jídlo (volské oko). Jíst se přece také musí!

Moje doporučení: 
Ráda vykročím ze zóny komfortu a zkouším nové věci. Hlavně ty, které jsou kreativní a tvořivé. Někdy je to lehčí a jindy zase těžší. Někdy se úspěch dostaví poměrně rychle a někdy se učím, dělám chyby a přemlouvám samu sebe. Nakonec zvítězí dobrý pocit, že jsem to zkusila. Časem bych litovala, že byla příležitost, kterou jsem nevyužila. Zkuste to i Vy, váš život a pohled na svět se tím velmi obohatí!


Závěrem:
Co na tom všem bylo úžasné? Skupinka dvaceti kreativních osob se proměnila v malý úl, neustále mluvily, sdělovaly si dojmy, karty různě otáčely, některé dámy si (ne cíleně) vybraly karty tak, aby se dokonce i s kartou sladily. Vrchol dokonalosti v použití, což jsem náležitě ocenila a skupina se začala smát. 

Odrazilo se i hledání klidu, pokoje a bezpečného světa bez zásadních změn, což je typické pro tento věk. Už přemýšlím, co budeme dělat příště. Můj rozhovor se Zuzkou na téma "VIVAT kreativita".



Přeji Vám hezký den,

Zdenka


Kurzy: www.edux.cz 
Koučink: www.kouc-koucink.cz
Ebook: Kaizen- chci změnu
Podcast: Zdenčin pokec - podcast úspěšných

PS: Líbil se Vám článek? Sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním přátelům nebo se přihlaste k odběru článků

1 komentář:

  1. Zajímavý článek. Já jsem se na mateřské dovolené také zkoušela rozvíjet. Podstoupila jsem různé kurzy, ale nějak je nedokážu zužitkovat. Třeba časem se mi k něčemu budou hodit. Bylo to alespoň příjemné rozptýlení mých všedních dní. Teď mám rozptýlení ve hře Goodgame Empire , což je také skvělý útěk od domácích prací :-) .

    OdpovědětVymazat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...