úterý 30. října 2012

Ptají se Vás vůbec - jak se máte a co děláte?

Cesta k prospěšné změněUž se Vám také stalo, že jste někde byli na návštěvě či na nějakém setkáním a nikdo se Vás nezeptal, jak se máte? Jak jste se cítili? Chodíte k takovým lidem rádi? Vypovídá to o něčem?

Těšila jsem se na setkání s kamarádkou. Byla jsem nadšená a plná očekávání, co si všechno řekneme. Dlouho jsme se neviděly...Najednou poslouchám a poslouchám, nadechnu se a zase poslouchám...

Ti druzí zkrátka mluví o sobě, co zažili, a Vy cítíte, jak se Vaše nadšení a pozitivní nálada vytrácí. Máte pocit, že jste na setkání, kde učíte "nadechovat a vydechovat". A když máte konečně možnost promluvit, tak Vám najednou kamarádka sdělí: "No, tak už musím za chvilku jít. Tak jo, to bylo fajn, to jsme si pokecaly...Zase někdy na viděnou..."

Říkám si: "MY a zase na viděnou?" Kamarádka odcházela s báječnou náladou, vypovídala se o všem, co ji trápí, co jí nebaví v práci, jak jí kdo naštval, a já, která jsem se těšila, jsem odcházela s její "depresí" a potřebovala jsem nějaký čas na to, abych měla zase původní náladu. Když se to zopakovalo, kontakt jsem ukončila... Zažila jsem i druhý extrém "nadšení sami ze sebe"..."to a to se mi povedlo, to a to jsem dělala a tamto bylo taky úžasné..." Je to možná o něco lepší příklad, ale také se nedostanete ke slovu.

Závěrem:

Pochopím proud stížností, pokud se třeba něco vážného stalo v rodině apod. Ale jednostranný způsob komunikace mě nebaví a ubírá mi energii. Raději hledám pozitivně naladěné lidi, od kterých mohu získat inspiraci, energii a mají zájem i o to, jak se lidé vedle nich cítí a co dělají.

Moje doporučení:
Máte podobnou tendenci? Zamyslete se nad tím...Zjišťujte, že máte podobné lidi kolem sebe? Zkuste se s nimi méně setkávat nebo se seznamte s jinými...Budou mít radost z toho, že Vás vidí a těšit se s Vám, že se Vám daří a pokud momentálně ne, tak Vás povzbudí.


Přeji krásný den,


Zdenka


E-book: Kaizen - chci změnu
Instagram: ZdenkaT
Podcast: Zdenčin pokec
E-book: Digitální, nezávislí a volní

Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...