středa 2. října 2013

Jak využít využít fantazii k dosažení toho, co si přejeme?

Chci změnu - blogJak udělat, aby nám naše fantazie dobře posloužila k dosažení toho, co si přejeme? Co se takhle sát úspěšným závodníkem? Provozovat vlastní školku či mít cestovní kancelář?

Jednou za mnou přišla klientka Ilona a řekla mi, že vizualizace jí nefunguje.

Přečetla si publikace, pravidelně to už nějakou dobu realizuje, ale reálný výsledek není žádný. Na můj dotaz, zda podnikla a podniká i konkrétní kroky k tomu, co si vizualizuje, jsme zjistily, že ne.

Využití představivosti mohlo paní Iloně sloužit spíše k odpočinku, rozvoji tvořivosti, ale pokud ji chtěla využít k nějakému konkrétnímu cíli, chce to spojit i s dalšími aktivitami.

Co je vizualizace a k čemu nám pomůže?
Na rozdíl od snu, který neřídíme (vzniká a zase ho zapomene), je vizualizace aktivní vědomou představou toho, co si přejeme. Jednak podněcuje naši fantazii a představivost, dále nám přináší uvolnění, klid a chvilkový odpočinek. Je zaměřena na pozitivní výsledek. Je to náš duševní trénink. Pomáhá nám zbavit se strachu, zvyšuje naši vitalitu, pomáhá dosahovat pracovních úspěchů, přispívá k harmoničtějším vztahům.



Uvedu příklad, kde se dá tato metoda velmi dobře využít. Majitelka jedné malé rodinné společnosti Šárka mi řekla, že i přesto, že podniká několik let, má stále obavu z obchodního jednání i z vystupování na veřejnosti (v jejím případě jde o malé prezentace vlastní firmy u jiné společnosti). 


Před několika lety, než začínala podnikat, mi řekla: „Než jsem vystoupila z auta a vešla do firmy, přehrála jsem si v hlavě, jak bude jednání úspěšně probíhat. Jak to ve firmě asi vypadá - recepce, zasedací místnost. Pak jsem se soustředila na sebe, jak vstupuji do firmy, jak jsem dobře naladěná, jak probíhá seznámení a následná prezentace vlastní společnosti. Představovala jsem si místnost, účastníky jednání a jejich reakce a následné ukončení schůzky s příslibem spolupráce.“ Pak z auta vystoupila a byla dobře a pozitivně naladěna. Časem tuto techniku přestala používat. Teď se k vizualizaci opět vrací. 

Závěrem:  

Chci změnu - blog osobního rozvoje
Mám dobru zkušenost s tím, že postoj je nakažlivý. Pokud jdete na jednání a chcete uspět, zkuste vizualizaci nebo si v autě pusťte oblíbenou hudbu či přečtěte nějaký vtip. Doporučuji i Zdenčin pokec - podcast (audiorozhovory), kde každý pátý podcast je kreativní technika:) Vaše dobrá nálada a uvolnění ovlivní i tu druhou stranu a jednání tak bude vstřícnější. Dobrý efekt má pro sny a jejich realizaci strategie W.Disneye.

Moje doporučení:

Tuto techniku radím klientům využívat, např. pokud trpí trémou při projevu, pro zlepšení zdraví, vztahu s někým nebo při řešení nepříjemných situacích. Např. týden před vystoupením si představujte celé vystoupení, jako by probíhalo reálně. Ideální čas na to je, když ráno vstáváme nebo před usínáním. Klidně i v průběhu dne, někde v klidném a nerušeném prostředí.

PS: 
Mou oblíbenou publikací je „Tvůrčí představivost“ (Shakti Gawain), ke které se vracím už několik let a která mi dobře slouží. Zkuste i kurz na téma Sebepoznání pro ženy", Cesta k úspěchu" nebo jakýkoliv workshop zaměřený na osobní rozvoj, kde budete mít příležitost si vizualizaci vyzkoušet. Případně součástí mého koučování jsou i tyto techniky:)

Přeji krásný den,

Zdenka

E-book: www.kaizen-chci-zmenu.czKoučink: www.kouc-koucink.cz
Podcast: Zdenčin pokec - podcast úspěšných

Kurzy: www.edux.cz

Našli jste v článku inspiraci? Sdílejte jej nebo připojte se k odběru článků. Děkuji.

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...