středa 25. září 2013

Jaké ingredience potřebujete na recept na štěstí?

Cesta k prospěšné změně - blogKdyž jsem byla malá, tak symbolem, že budu mít štěstí, byl malý čtyřlístek v trávě - věřila jsem, že se mi může splnit přání.

Pak to byla padající hvězda, na kterou jsem věřila - když ji vidím padat, mám si něco přát a ono se to splní.  Když jsem potkala kominíka, chytala jsem se za knoflík - to bylo také štěstí, potkat ho.
 

Co je štěstí? „Štěstí je víra, že máte štěstí.“ (Tennessee Williams)
Teď už jsem dospělá a na štěstí se dívám jinak. Vím, že "pomůcky" pro štěstí nám štěstí nepřinesou - jsou to pověry.

Myslím si, že pokud jsme opravdu šťastní, neuvažujeme o tom, co to štěstí je a jak být šťastným. Prostě to máme, užíváme si toho a v duchu děkujeme za to, že tento pocit prožíváme. Myslím si, že jde hlavně o přístup k životu. Dost často čelíme nepřízni osudu, a přesto na život nezanevřeme. Poučíme se ze smutných událostí, absolvujeme překážky a znovu se zvedneme a jdeme dál.

Příkladem je paní Hanky, která kvůli úrazu přišla o jednu ruku a i přes další zdravotní handicapy pracuje pro aktivní starší lidi. Pořádá pro ně různé aktivity, rozdává radost a podporu kolem sebe, a pomáhá i právě těmto lidem, kteří ztratili přátele i kvůli vyššímu věku. 


Je jejich oporou, a i když jí samotné není vždy dobře, protože absolvuje různé rehabilitace a má bolesti, její postoj k životu je přesto velmi optimistický a já ji za to moc obdivuji.  Další inspirativní rozhovor o nevidomé dámě viz. níže, která pomáhá lidem. Další rozhovory, které hýbou osudy lidí v podcastu na blogu Zdenčin pokec - podcast úspěšných.


Závěrem:

V momentu, kdy začneme uvažovat o tom, zda opravdu jsme šťastní a co pro nás štěstí znamená, je pravděpodobně, že se něco v našem životě děje. Věřím tomu, že pozitivně uvažující člověk na svoje štěstí věří. Neznamená to jenom čekat, ale být aktivní a jít si za svým štěstím různorodými aktivitami. Všímat si různých stránek života z té pozitivní stránky a přemýšlet, co se mohu z dané situace naučit.

Moje doporučení:
Můžete vést šťastný a smysluplný život - kariéra, rodina, zdraví atd. Považovat se za šťastného člověka je otázka vnímání. I z negativních věcí se lze hodně naučit. Vizualizujte si to, co si přejete, a podnikejte tím směrem i konkrétní kroky.


Přeji krásný den,

Zdenka

Kurzy: www.edux.cz 
Ebook
Kaizen- chci změnu
Podcast:
Zdenčin pokec - podcast úspěšných
Koučink:
 
www.kouc-koucink.cz


Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji 

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...