pondělí 23. prosince 2013

Život je teď - síla přítomného okamžiku

Cesta k prospěšné změně Jak často se vracíte ve vzpomínkách k minulým událostem? Co jste mohli udělat či říct jinak? Co jste mohli udělat před rozchodem s partnerem a neudělali? Proč jste tehdy tu situaci neřešili jinak?

Každý člověk je jedinečný a stejně tak život každého člověka je jedinečný. Knížka „Život tady a teď“ s podtitulem umění stárnout od autora Anselma Gruna mě oslovila z několika důvodů.


Příběhy ze života

Pracuji s klienty středního věku, kteří hodně času tráví přemýšlením o minulosti a o tom, co by, kdyby – co měli udělat jejich rodiče pro ně v dětství a neudělali, co od nich čekali a kdy se jim nedostalo dostatečné pochvaly, pohlazení či ocenění.

Koučuji klientku Lucii, která chce aktivně přistupovat k životu a cílem koučování byla příprava na důchod. Společně jsme hledaly různé aktivity a naplnění pro tuto životní etapu. Spolupracuji s klubem pro aktivní starší lidi, více jim rozumím, vnímám, jak se výrazně změnily role v jejich životě. Na druhé straně jsem pracovala s klukem, který teprve dospívá. Na těchto příkladech je krásně vidět, že každá životní etapa vyžaduje něco jiného.

Malé děti prožívají strach před neznámým, mladí se obávají, jak se uplatní ve svém životě, střední věk rekapituluje svůj život a přemýšlí, zda pokračovat ve stejném tempu a oboru, nebo dělat něco jiného, dohnat a plnit si svůj dlouho odkládaný sen z dětství. Starší se obávají, jak budou se svým věkem fungovat a zda nebudou svým dětem na obtíž. 

Díky čtení jsem si uvědomila, jak je důležité být spokojený sám se sebou. Pak vyzařujete klid a pokoj do svého okolí. Rozebírání minulosti je ztrátou energie. Minulost nemůžeme změnit, co můžeme změnit, je náš postoj k ní. Neznamená to však, že s tím, co se stalo nebo co se dělo, souhlasíme, pouze se to stalo součástí našeho života.

Video recenze knihy 





Závěrem: 

V současnosti máme příležitost svůj život aktivně ovlivnit a změnit, a to jak směrem ke svým dětem (především v jejich výchově), tak v partnerských vztazích či směrem k našim rodičům. Nekritizovat se, že jsem takový a měl bych být jiný, jednoduše naučit se akceptovat. Oslovila mě myšlenka „Žít život dopředu a rozumět mu dozadu“. Co můžeme dělat? Jak se stavět k minulým zážitkům? V současnosti si klást otázky: „Jaký by měl být smysl mého života? Komu jsem v něčem pomohla? Koho jsem inspirovala? Jakých hodnot si v životě cením?“

Moje doporučení: 


Život se chce stále rozvíjet. I kdybychom v průběhu života měli pocit, že jsme si nesplnili sen, možná je tady možnost ho oživit a snít nanovo. To, co jsme zažili, je cenné proto, že jsme tací, jací jsme. Můžeme se opět spojit se svým snem a s tím, co by v nás chtělo nanovo ožít.

TIP: Rozhodla jsem se napsat ebook o změnách, a to v duchu mé milované filozofie Kaizen. Zkušenosti moje, mých klientů, cvičení a příklady. Chcete život žít a měnit? Podívejte se na "Kaizen - chci změnu". 

Přeji krásný den,

Zdenka
 


Youtube odběr: Knihy recenze

E-book: Kaizen - chci změnu
Kurzy: www.edux.cz

Koučink: www.kouc-koucink.cz
 
Pokud se Vám článek líbil - sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním přátelům nebo se přihlaste k odběrům článků. Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...