čtvrtek 20. června 2013

Tipy, jak odkrýt naše vnitřní bohatství

Jak využít karty pro vlastní rozvoj či sebezdokonalování? Jak se lze inspirovat a najít odpověď pro sebe najít „odpověď" na vztahy, pracovní oblast či jakékoliv jiné záležitosti?

Koncem minulého roku jsem končila poslední výcvikový kurz (jako účastnice) a lektorka nás vyzvala, abychom si vybrali kartu. Zvolila jsem si delfína, který měl pro mě odkaz "hravost - udělej si čas na zábavu". Byla ta sada karet "Síla zvířat". Součásti karet je i knížečka s detailnějšími informacemi o zvířatech a popis, jak s nimi pracovat. 

Vyzkoušela jsem to a zjistila, že v té době to mým pocitům a situaci naprosto odpovídalo, a tak jsem si je zakoupila. Od té doby s nimi pracuji v koučování, při individuální výuce a v různých kurzech.
Cesta k prospěšné změněPozději jsem se s kartami opět setkala, a to v období, kdy jsem končila vzdělávací cyklus.

Znovu zde byla příležitost zvolit si pomocníka-kartu. Volba padla na kolibříka, protože jsem měla trému - probíhala v ten den zkouška a nápis na této kartě říkal "radost" a "neber věci tak vážně". 
Postupem času jsem zjistila, kolik lektorů využívá podobné karty a jak pomáhají účastníkům kurzů přemýšlet o sobě. Dokonce i ve školství. 

Přemýšlejí o sobě trochu jinak. Zajímavý je pohled na kartu, na které je obrázek zvířete - jaké jsou jeho vlastnosti a jsou ty vlastnosti důležité i pro mě v některých životních situacích? Druhý pohled je pohled ´za kartu´, což představuje to, proč jsem si ji právě teď vybrala, a jestli je nějaká vlastnost či schopnost, která by se mi právě teď hodila atd.

Využila jsem tento typ karet i pro práci se seniory - spolupracuji s Klubem aktivního stáří. Poprvé si dámy vybíraly podle fotografie zvířete a podruhé jsme karty daly obráceně. Využívaly intuici při výběru karty. Skvěle se bavily, více o sobě přemýšlely, vzpomínaly na hezké momenty ze života, kdy se potkaly s vybraným zvířetem - vzpomínky na dětství (např. kůň), jakou má zvíře souvislost s jejich rodinou, s jejich dřívějším zaměstnáním či cestováním (např. velbloud), dále např. klokan byl symbolem opory matky a dítěte (nosí si ho ve vaku) atd.

Jedna paní si nevědomky vytáhla "žábu" a u ní je věta "Očištění - ukliď si svůj nepořádek", na což paní Eva reagovala smíchem a říkala, jak to víte, že momentálně věci nestíhám a mám v bytě chaos a nepořádek...


Závěr: Zkuste podobný typ karet a klaďte si malé otázky ohledně té vybrané. Co pro vás symbolizuje? Co se vám na ní líbí? Vzhled, tvar či vlastnosti zvířete či postavy na obrázku? Dobře se pracuje i s koučovacími kartami "Vnitřní vítěz" od M. Vokáčové - možnosti, jak je používat, jsou pouze na vás a na vaší kreativitě a fantazii. Doporučuji i karty od Osha - jsou velmi zajímavé.

Doporučení: Zkuste zapojit i děti a popovídat si s nimi, co se teď děje v jejich životě, nebo na to jděte jakkoliv jinak. To, co vidíme na kartách, nás učí myslet trochu jinak a oslovují naše podvědomí. Přijďte na můj kurz "Sebepoznání pro ženy" a určitě se i skvěle pobavíme nad kartami. Přeji vám skvělou zábavu a jako bonus třeba i zajímavé informace o sobě. Ráda je využívám i při rozvojových kurzech kreativity.


Přeji krásný den,

Zdenka


Twitter: zdenka_t
Kurzy:
 
www.edux.cz 

Ebook
Kaizen- chci změnu

Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji.

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...